Перейти к содержанию
Форум на Кинопоиске

Оскар 2025

Лучший фильм  

28 проголосовавших

  1. 1. Оскар за "лучший фильм" получит...

    • Анора
    • Боб Дилан: Никому не известный
    • Бруталист
    • Дюна: Часть вторая
    • Злая: Сказка о ведьме Запада
    • Конклав
      0
    • Мальчишки из «Никеля»
    • Субстанция
    • Эмилия Перес
    • Я все еще здесь
  2. 2. Какой фильм вы бы назвали лучшим?

    • Анора
    • Боб Дилан: Никому не известный
    • Бруталист
    • Дюна: Часть вторая
    • Злая: Сказка о ведьме Запада
    • Конклав
      0
    • Мальчишки из «Никеля»
    • Субстанция
    • Эмилия Перес
    • Я все еще здесь
      0


Рекомендуемые сообщения

7 минут назад, drongoryachiy написал:

Почему формально, он по факту самый кассовый в истории

пока ещё

Ссылка на комментарий
https://forumkinopoisk.ru/topic/151511-oskar-2025/page/126/#findComment-8586562
Поделиться на другие сайты

Только что, drongoryachiy написал:

Почему формально, он по факту самый кассовый в истории

С учетом инфляции - нет.

Если Король Лев (2019) считать мультиком, то он все еще первый. При пересчете на нынешние доллары там почти 2 лярда.

И где-то столько же у Белоснежки (1937) - там очень близко.

411px-Dr_Evil.jpg

Изменено 06.02.2025 19:15 пользователем KANe Rock
Ссылка на комментарий
https://forumkinopoisk.ru/topic/151511-oskar-2025/page/126/#findComment-8586572
Поделиться на другие сайты

Только что, KANe Rock написал:

С учетом инфляции - нет.

С учётом инфляции Дэдпул против Росомахи не самая кассовая эрка в истории в США

Ссылка на комментарий
https://forumkinopoisk.ru/topic/151511-oskar-2025/page/126/#findComment-8586573
Поделиться на другие сайты

11 часов назад, EMoushen написал:

50 баллов Гриффиндору!

За Эмилию Перес?

Изменено 06.02.2025 23:08 пользователем Mr. Damage
Ссылка на комментарий
https://forumkinopoisk.ru/topic/151511-oskar-2025/page/126/#findComment-8586598
Поделиться на другие сайты

Peter Bart: This Year’s Oscar Game Feels More Like Hide And Seek Than Guess The Winners

Цитата

Those of us who are hopeful for the comeback, or at least survival, of the theatrical motion picture are finding this Oscar season to be especially discomforting. If you’re lucky enough to identify a favorite, you also have to figure out how and where to see it.

 

The Academy thus is understandably edgy about voter “turnout”: Will members cast ballots for movies they may not have ever seen or heard about?

 

William Goldman, the legendary screenwriter, is often quoted for commenting that “no one knows anything” about making hit movies, but my favorite Goldmanism would be more relevant today. He wanted the data on Oscar voting to be made public, thus telling us “how voters really feel about their industry.”

 

While the Academy roundly denounced his 1995 proposal, I would argue that a breakdown this year would actually provide helpful insights. How are members dealing with challenging movies like Emilia Pérez or The Brutalist? For that matter, who and what is the Academy — an organization that has sharply reinvented itself — at this moment?

 

We all know the difficult data: The total box office of nominated movies was down by 37% this year, even though release schedules were dominated by sequels and remakes. Further, some of the most intriguing films were virtually invisible in terms of publicity, plus hard to find theatrically.

 

A prime example: September 5 will be released digitally just this weekend (Saturday) having had a modest theatrical release from Paramount and Republic Pictures (remember them?).

 

I’m glad September 5 is finally out there because it’s a riveting movie that defies simple categories. On one level it’s a thriller about the 1972 Munich Olympics hostage crisis; on another it’s a gripping portrayal of individuals caught in a life crisis for which they are ill-suited and ill-prepared.

 

September 5 has no superstars in its cast; its director, Tim Fehlbaum, is Swiss. In assessing the movie, critics generally fell into what Pauline Kael described as the “faint praise” syndrome – supporting a movie in a way that nonetheless discourages ticket buyers. In the New York Times, Manohla Dargis praised September 5 but said it had “the quality of a journalism procedural.”

 

Kael, to be sure, represented a band of “advocacy” critics who not only praised movies but campaigned for their success, as with Bonnie and Clyde. Today, films like My Old Ass or A Real Pain or September 5 would clearly benefit from the support of critic-advocates.

 

Goldman now and then dabbled in reviews, his opinions vigorously pro or con. He attacked formula movies and blatant superstar vehicles. His best-known screenplays were The Princess Bride and Butch Cassidy and the Sundance Kid.

 

In proposing the release of voting numbers, Goldman ran into quick opposition from Arthur Hiller, then president of the Academy. “Releasing vote tallies serves no purpose except as grist for gossip,” he argued. “Frankly, it’s unworthy of us.”

 

Goldman replied that he was advising the Academy, not the Vatican.

Ссылка на комментарий
https://forumkinopoisk.ru/topic/151511-oskar-2025/page/126/#findComment-8586669
Поделиться на другие сайты

Вспоминают Эмилию Перес и Бруталика рядом, плохой звоночек для Бруталика 

Ссылка на комментарий
https://forumkinopoisk.ru/topic/151511-oskar-2025/page/126/#findComment-8586671
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.
Примечание: Ваш пост будет проверен модератором, прежде чем станет видимым.

Гость

×   Вставлено с форматированием.   Восстановить форматирование

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

  • Сейчас на странице   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
×
  • Создать...