Перейти к содержанию
Форум на Кинопоиске

DC Extended Universe

Какие из фильмов по мотивам DC по-вашему увидят релиз не позднее 2022 года.  

143 пользователя проголосовало

  1. 1. Какие из фильмов по мотивам DC по-вашему увидят релиз не позднее 2022 года.



Рекомендуемые сообщения

Лин годный продюсер, есть у него чуйка. За Лего ему вечное спасибо. Да и Шерлока отдать Ричи - это был топ выбор. Молодец. Может таки он из говна конфетку сделает.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 2,3 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

> Не так давно в подкасте Лин называл фанатов Зака Снайдера «ботами».

> Он там смеётся, когда говорит об этом

уууу

 

Еще больше информации по потенциальному президенту DC Studios - Дэну Лину. Стало известно, что он не только большой фанат франшизы, но также в курсе о планах нового руководства:

 

"Я хотел построить вселенную DC еще в 2008 году и это причина, по которой я основал свою производственную компанию. Я всю семью перевез ради этого, у меня должна была быть абсолютно другая жизнь. ...Знаете, я думал, что это самый лучший проект. Я был фанбоем, поэтому для меня работа со всеми этими персонажами в одной команде и темами этого фильма - это моя мечта. Сейчас их вселенная приостановлена, пока DC разрабатывает свою стратегию, но, поговорив с Аланом Хорном и Джеффом Робиновым, похоже, что они строят свою работу до "Лиги справедливости", то есть, сначала делают индивидуальные фильмы, а потом командные".

 

Еще Лин принимал участие над "Отрядом Самоубийц" еще в 2010 году, но Ворнеры на то время придерживались стратегии выпускать отдельные сольники, без команд, глядя на грандиозный успех "Бэтмена" Нолана.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

From ‘Batgirl’ Fallout to Rebooting ‘Superman’: All the Landmines Facing the Next DC Chief

 

 

On its face, finding “the next Kevin Feige” to oversee Warner Bros. Discovery’s film and TV adaptations of DC Comics is a bit like declaring you only want to make hits. If only wishing could make it so!

 

Feige’s reign as the chief creative officer of Marvel Studios — overseeing the singular Marvel Cinematic Universe for film since 2006 and for streaming TV since 2018 — has earned Disney upwards of $25 billion in global box office grosses to date and helped drive Disney+ to more than 152 million subscribers worldwide. Of course, WBD CEO David Zaslav wants to emulate that success.

 

But Feige charted a singular path to becoming the most successful creative executive in Hollywood that afforded him the time, patience and great good fortune to build the MCU more or less from the ground up and on his terms.

 

Dan Lin, the producer of “The Lego Batman” has emerged as one possible DC chief, as has Emma Watts, a veteran executive with stints at Paramount and 20th Century Fox. Both are well-respected with deep connections throughout Hollywood. Whoever takes the equivalent of the Feige job at DC will, by contrast, inherit a “Justice League”-sized series of preconditions, entrenched systems and PR migraines on top of the stupendous task of building a slate of film and TV titles that could equal the MCU.

 

Dealing with the fallout from the “Batgirl” cancellation

 

Cancelling “Batgirl” may have made sense from a dollars and cents perspective. Zaslav is committed to making streaming movies, for a price, and “Batgirl” with its $90 million budget was thought too expensive to fit nicely into that mold. The film also, sources say, wasn’t in good enough shape to justify the $50 million needed to market and release it in theaters. So, now Zaslav gets a tax write-off. Successful comic book universes, however, aren’t run by accountants. You need great filmmakers, visionary writers and talented stars. That’s a group that may not be feeling so hot about all things Warner Bros. Discovery. To thrive, the next DC chief will need to restore relationships with talent who fear that their next project could go the way of “Batgirl” and get rudely jettisoned.

 

Newly minted Warner Bros. Pictures chiefs Michael De Luca and Pamela Abdy have been working to ameliorate the situation, possibly by finding a new project for “Batgirl” star Leslie Grace and the film’s directors Bilall Fallah and Adil El Arbi. However, trust with the wider talent community has been broken. Repairing it will take a lot longer than breaking it did.

 

Managing ongoing — and unconnected — film and TV projects

 

OK, deep breath.

 

The only DC movie that currently has a greenlight post-merger is “Joker: Folie a Deux,” Todd Phillips’ follow-up to his $1 billion-grossing, Oscar-winning sensation, starring Joaquin Phoenix and Lady Gaga. Matt Reeves, meanwhile, is currently working on a sequel to his 2022 blockbuster “The Batman” with Robert Pattinson (Which hasn’t officially been greenlit yet, but who are we kidding? It could be a slice-of-life drama about Bruce Wayne’s trip to the Gotham Home Goods and it would likely get made) as well as a spin-off TV series centering on Colin Farrell’s the Penguin and written by Lauren LeFranc. Reeves is also developing another spin-off set in the world of “Arkham Asylum,” but that is further off. Then there’s the second season of “Peacemaker” from writer-director James Gunn, which Gunn says is still moving forward. The future of the animated series “Harley Quinn” and live-action shows “Titans” and “Doom Patrol” — all premiering new seasons this year on HBO Max — are less clear, as is what’s to become of “Constantine” and “Madame Xanadu” shows currently in development at J.J. Abrams’ Bad Robot.

 

Some of these titles interrelate, but — by design — none of them are part of a singular DC cinematic universe, especially “Joker 2” and “The Batman 2,” which each exist in their own, wholly separate narrative realms.

 

Zaslav, however, has made plain that he wants his own MCU for DC. Ironically, that was what the current head of DC’s film unit, Walter Hamada, was attempting to execute, by harnessing the expansive possibilities of the multiverse in a movie that was meant to hit the reset button for DC’s big screen storytelling.

 

That movie, alas, stars Ezra Miller.

 

Figuring out what to do with “The Flash”

 

In the Aug. 4 earnings call for WBD, Zaslav indicated that he still planned on moving forward with releasing “The Flash” into theaters, despite repeated, alarming headlines about allegedly abusive behavior by Miller (which, to be clear, started in April 2020, months before “The Flash” ever started shooting). Miller has since released an apology for “my past behavior,” and says that they are seeking “ongoing treatment” for “complex mental health issues.” While that statement temporarily calmed the tempest surrounding the star, it’s not certain that clear skies are on the horizon. At the very least, it means that Miller’s off-screen issues may mean he won’t be part of “The Flash” promotional rollout and that the rest of the cast and creative team will be left fielding difficult questions about the star instead of, you know, hawking the big, brassy, and escapist flick about the scarlet speedster.

 

And that’s an issue, because “The Flash,” which every exec who has seen it will tell you is really good, is intended to clean up all the narrative threads left dangling by the DCU’s stop-and-start approach to cinematic universe building. The film is using time travel and the multiverse to reset the DC timeline from what had been started with 2013’s “Man of Steel” and set it on a new course. If the film does come out, however, will that plan even hold, or will it be a kind of swan song before an even harder reset button is hit?

 

Which would have to wait anyway, because “The Flash” is no longer the last film of the old DC regime currently on the WB slate.

 

Figuring out what to do after “The Flash” (and “Aquaman 2”)

 

“The Flash” was intended to usher in a whole new era for the DCU, but now “Aquaman 2,” which was originally intended to pre-date that film, is coming after it. It’s possible that there could be some “Aquaman 2”-related concessions to cinematic timeline adjustments. But there may be some ongoing tweaking. Michael Keaton was originally supposed to show up as Batman at the end of “Aquaman 2,” following up on the character’s return in “The Flash.” But now that Ben Affleck is also slated to appear in the Atlantis-set adventure, that may be one former Batman too many.

 

However that is resolved, the new DC chief needs to find a new way to revive Superman. There are already several schools of thought there. One is to simply bring back Henry Cavill as the Man of Steel. Another would be to move forward with a J.J. Abrams-produced film that was supposed to have a script by Ta-Nehisi Coates and would have reportedly been the first to feature a Black Superman. Option three is to start from scratch or proceed with both the Abrams-Coates and Cavill versions of Supes at the same time.

 

Then there’s a desire to get a third Wonder Woman project going after the second one sputtered out with critics. Presumably that would involve having Gal Gadot once again wield the lasso of truth. That’s to say nothing of plans to get films featuring Green Lantern, Green Arrow, Martian Manhunter and a panoply of other Justice Leaguers going.

 

Navigating established fiefdoms at Warner Bros., HBO Max and WB TV

 

At Disney, Feige runs Marvel Studios as a fully separate unit from the rest of the company. By contrast, anything released under the Warner Bros. Pictures banner has traditionally gone through the office of the studio chief — which recently became occupied by De Luca and Abdy, taking over for Toby Emmerich. Ditto for HBO and HBO Max (headed by Casey Bloys) and Warner Bros. Television (run by Channing Dungey). That means that the new DC chief likely won’t have the kind of broad authority that Feige enjoys. Instead that person will have to be adept at navigating the egos and ambitions of other executives, whose interests may not always align. That could require a nearly superhuman ability.

 

Winning over the fans

 

Privately, studio insiders have lamented that “Zack Snyder’s Justice League” never should’ve happened. Rather than quiet the unceasing online campaigning to #ReleasetheSnyderCut, the four-hour HBO Max feature only further entrenched the vocal and extremely online “Snyderverse” fanbase in opposition to the leadership at the studio in general and at DC in particular.

 

That group may be hard to win over, but DC has to do a better job of cultivating the kind of compelling franchises that will enable them to build up the kind of passionate, engaged and excited fanbase that can drown out the haters. That takes patience, which has often been in short supply at DC where corporate overlords have long made it clear that they want their own in-house rival to the MCU, but have failed to understand the kind of blood, sweat and tears it can take to build that kind of juggernaut.

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Самый разумный вариант так то

Весьма авторитетный инсайдер KС Walsh сообщает, что "Флэш" полностью перезапустит Киновселенную DC, но с одним отличием от предыдущего плана.

 

Хорошая новость заключается в том, что Бен Аффлек и Генри Кавилл возвращаются к своим ролям на постоянку и их персонажам предстоит заново познакомиться и собрать Лигу Справедливости.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

They are gonna bring Cavill and Affleck back, full time,

and then have The Flash make it so none of them ever met

and Batfleck has to assemble the Justice League again but this time has more options…

To clarify half of this is me speculating

so don’t go making articles or posting on Reddit you loons

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну он там темнит, говорит, что где-то просто его предположения, а где-то правда. В принципе-то, а какие ещё варианты? Либо это, либо полный ребут, но они ссыкуны, потому ребута не будет.

А продолжать по Снайдеровским наработкам никто не будет, потому что они абсолютно не вписываются в желание Заслава сделать свою КВМ, это буквально одна из причин, почему со Снайдером побили горшки изначально.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну так схема Файги то рабочая. Брать то, что работало и имело успех у публики (в данном случае Аффлек и Кавилл) и ребутить. Это и поможет сохранить и Гадот и Момоа и исправить спорные Снайдеровские моменты.

 

Это реально самый лучший вариант.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Лучший вариант - это отпустить проблемное прошлое и начать наконец-то с нуля, не торопиться и продумать новую киновселенную на годы вперёд. Но Заслав и остатки старого Вебе ссыкуны, поэтому опять будут и пики точёные, и... На двух стульях хорошо сидят только порнозвёзды.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну это то, что Ворнеры с Джонсом хотели делать перед релизом Уидоновской театралки. И Флэшпоинт приблизительно в то же время анонсировали, чтоб это закрепить. По сути вернулись туда же, где начинали, только стартовая точка чуть лучше, потому что за это время Аффлека снова в человека превратили, и он внезапно решил, что играть Бэтмена не так уж и плохо, когда не нужно заниматься своим сольником.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Лучший вариант - это отпустить проблемное прошлое и начать наконец-то с нуля, продумав всё на многие годы. Но Заслав и остатки старого Вебе ссыкуны, поэтому опять будут и пики точёные, и... На двух стульях хорошо сидят только порнозвёзды.

А как ты предлагаешь начать с нуля, когда есть успешный Момоа-Аквамен и еще фильмы и сериалы, которые будут частью DCEU (Письмейкер, Шазам, Жук)?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А как ты предлагаешь начать с нуля, когда есть успешный Момоа-Аквамен и еще фильмы и сериалы, которые будут частью DCEU (Письмейкер, Шазам, Жук)?

Мумоа пусть со вторым фильмом ожидания оправдает сначала, а то переносы попахивают. Проблемы с 1984 сразу же выбили почву из под ног Дженкинс и Гадот, триквел в совершенно непонятном состоянии, чего уж говорить про остальное будущее - вот тебе и успешный первый фильм с успешной Чудобабой. Всё легко меняется.

 

Так что да, мб Аква и является относительной проблемой, но и то не самой смертельной. А жуки и шазимы вообще мелочь на тротуаре, которая легко подметается и выбрасывается. Письмейкер легко закрывается после 2 или 3 сезона, кастрация хебео-контента только усугубится со временем.

 

При всей симпатии к этому касту, слишком долгое и грузное прошлое за ним тянется. Единственный вариант был при развитии Снайдерверса после ЛСЗС, но эту лазейку сразу же закрыли. Всё. ДС нужны новые лица без ассоциаций с драмой и уж тем более не нужна путаница. Я не верю, что засрав с новым бурятом на опилках Снайдера построят что-то существенное. Всему своё время и место.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

DC FanDome в этом году не будет
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Самый разумный вариант так то

Недоверяю пока таким слухам о Генри.

Но в любом случае буду рад, если хоть как-то его вернут. Жаль до слёз, что эпичный Снайдерверс (и Дарксайда) пустили по одному месту...

 

Хоть бы они Бэтфлека не выгнали на мороз. Пока что не знаешь чего ожидать.

 

Уже давно сильно задолбали эти все непонятки и тупые решения. Так обидно...

А как ты предлагаешь начать с нуля, когда есть успешный Момоа-Аквамен и еще фильмы и сериалы, которые будут частью DCEU (Письмейкер, Шазам, Жук)?

Конечно. Всё упирается в бабки. Ну и тупых боссов вроде Хамады.

Очевидно, что будет софтребут и софт Лига так сказать. А по-хорошему согласен с Дарком. Хоть и очень жаль Зака, Бена, Генри.(

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А чего жалеть Бена и Генри, если они, скорее всего, возвращаются? И за большое бабло. Бену вообще охрененно, париться над сольником не надо, будет периодически появляться в сольниках других персов, и года через три в софт-ребут Лиги пойдёт.

Вот с Заком да, к сожалению поезд ушёл.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Бенсаме на роскошную жизнь с Лопес копеечка не лишней будет. А в индюшатине столько не платят. Так чо да, будет в ДС периодически мелькать и денюжку зарабатывать, пока в форме и в солидном возрасте.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Dan Lin won’t take DC film and TV chief role at Warner Bros.

Movie producer Dan Lin, who had been in talks to become head of Warner Bros. Discovery’s DC Comics film and TV unit, won’t take the job, after all, according to people familiar with the matter. The two sides ended negotiations without reaching a deal.

 

The news comes during a tumultuous time for the newly formed Warner Bros. Discovery. CEO David Zaslav has been attempting to remake WarnerMedia after merging it with Discovery in April, including layoffs and content eliminations from streaming service HBO Max. Shares are down about 50% since the merger closed.

 

After discussing a potential offer from Warner Bros., Lin has decided to stay at Rideback, the film and television company he founded and runs, the people said, who asked not to be named because the talks were private. He has produced films such as “The Lego Movie” and the two-part big screen adaptation of Stephen King’s “It.”

 

A spokesperson for Warner Bros. Discovery declined to comment. Lin couldn’t immediately be reached for comment.

 

The 49-year-old film producer was a favorite to take on the role, with expectations that Lin would report directly to Zaslav and bypass division heads at HBO and HBO Max, Warner Bros. TV and Warner Bros. pictures. Contract discussions ran into complications because of Lin’s ownership of Rideback and how Warner Bros. Discovery would compensate him for that, two of the people said.

 

The two sides exchanged term sheets, and Lin wanted to keep Rideback operational with an equity stake owned by WBD, one of the people said. Both parties decided to move on after negotiations bogged down, one of the people said.

 

Zaslav has been looking for someone to steady the ship at the DC film division, home to superheroes such as Wonder Woman and Superman, as Warner Bros. Discovery aims to capture the kind of consistent success enjoyed by Disney’s Marvel Studios.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Очередная победа Заслава.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Warner Bros. Discovery Has Bigger Problems Than Its DC Search

 

Поиск руководителя подразделения DC осложняется тем, что через несколько лет у студии может быть новый владелец, поговаривают о Comcast

Many top industry execs are so convinced a deal will happen that some are pre-mourning an event that may never happen. “People feel like it’s Comcast for sure,” says the head of one company. “It’s going to be so depressing to lose another major studio [after Disney bought Fox]. And Warners was the Tiffany studio.”

 

Of course an obituary is premature. Maybe Warners will do a deal with Comcast, maybe not. Meanwhile, Zaslav continues his quest to find a DC superhero, but it seems possible that, eventually, DeLuca and Pam Abdy — now acting heads of the division — will end up running the thing by default. De Luca was a comic book collector as a kid, and years ago, at New Line, he made Blade and even had an Iron Man movie in development. (A source says Bob Shaye, the New Line chief at the time, let the option lapse, arguing that it didn’t make sense because Iron Man was too heavy to fly.) “Mike was championing and scratching at the surface of this comic book universe long before it became the only thing that anybody is interested in seeing,” says one longtime associate.

 

Given the importance of DC, it appears the top filmmakers operating in that world — Matt Reeves, Phillips and Andy Muschietti — will be shielded from that sharp Wiedenfels knife. One agent with business at the studio says De Luca and Abdy are talent-friendly, decisive and a vast improvement from when the studio sat under AT&T and Jason Kilar. “From where I sit,” he says, “it is night and fucking day from before.”

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну, короче, всё грустно.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Не верю, что продадут такой актив как ДС. Это надо совсем быть глупыми людьми, мягко говоря. Отказываться от кинокомиксов. Проблем хватало у них, особенно на фоне Лиги от Хамады и ко. Но Бэтмен есть, Джокер есть, Флэш, Аква. Все это гарантировано приносит хорошую прибыль. И они откажуться от одного из главного источника прибыли для студии? Люто смешно было бы.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Да там WB целиком могут продать
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

50 млрд долга?

Это не опечатка? Не 500 млн? Не 5 млрд? 50?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Если верить источникам Рэндольф, продажа WB корпорации Comcast неизбежна, единственный вопрос — когда? :sad:
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

получается, Нолан никуда по сути и не уходил ))))
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.
Примечание: Ваш пост будет проверен модератором, прежде чем станет видимым.

Гость

×   Вставлено с форматированием.   Восстановить форматирование

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

  • Сейчас на странице   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
×
  • Создать...