Перейти к содержанию
Премия ФКП 2005 ×
Форум на Кинопоиске

Чудо-женщина (Wonder Woman)

Ваша оценка фильма "Чудо-женщина"?  

1 093 пользователя проголосовало

  1. 1. Ваша оценка фильма "Чудо-женщина"?



Рекомендуемые сообщения

Суть. простенький, неплохой но средний фильм. Значит дело в тех кто говорит и хайпит, и в будущем это может стать проблемой.

В том и дело, что даже если бы этот фильм был шедевром, то он не мог бы внести ничего нового в русло феминизма, так как в наше время феминизм уже давно перешёл черту нормального и сейчас трансформируется во что-то уже инордное самому феминизму, так как перевирает и извращает идеи самого феминизма. То же самое, собственно, было и с расизмом.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 6,3 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

Wonder Woman - Deadline's The Contenders Film 2017

 

3EuLR6m.jpg

[ATTACH]534084[/ATTACH]

 

Пэтти Дженкинс в списке 50-ти самых влиятельных людей года по версии Bloomberg

 

[ATTACH]534085[/ATTACH]

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вошла в шорт-лист

Седьмое место - Пэтти Дженкинс

 

[ATTACH]534200[/ATTACH]

 

“Wonder Woman” Is the Most Tweeted About Movie of 2017

 

csHdcaV.jpg

 

“Wonder Woman” Was Tumblr’s Most Popular Movie of 2017

 

OtOFC3Y.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Лол, за один от силы средний фильм столько хайпа вокруг нее, тот же Монстр лучше был, хоть там больше Терон тащила. А ведь есть куда круче женский режиссер, которого зовут Кэтрин Бигелоу, и вокруг нее чет хороводы не устраивают, хотя я не сомневаюсь что сабж, сними она его, получился бы куда лучше, включая визуально, Асилум 3го акта как Дженкинс она вряд ли бы допустила.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Лол, за один от силы средний фильм столько хайпа вокруг нее, тот же Монстр лучше был, хоть там больше Терон тащила. А ведь есть куда круче женский режиссер, которого зовут Кэтрин Бигелоу, и вокруг нее чет хороводы не устраивают, хотя я не сомневаюсь что сабж, сними она его, получился бы куда лучше, включая визуально, Асилум 3го акта как Дженкинс она вряд ли бы допустила.

 

Поддерживаю. Фильм очень средний, откровенно говоря, посредственный. Раздутый вокруг фильма хайп - это, якобы, феминизм фильма, хотя это фальшивка, на самом деле, и его сборы.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

The Hollywood Reporter's 2017 Women in Entertainment Power 100 - Patty Jenkins and Gal Gadot

 

CATEGORY Power Squad

 

In summer 2015, Gadot and Jenkins met for the first time at a sushi restaurant in Atlanta, where the actress was filming Keeping Up With the Joneses. "After two or three hours, I felt like I was sitting with one of my best friends because we have so many things that are similar in our lives with our families, the way we see the world," says Gadot. That dinner marked the birth of a formidable power couple: The eventual Wonder Woman director, who directed Charlize Theron to a best actress Oscar in 2003's Monster, and her star would create a film whose $822 million global box-office haul shattered records (the highest-grossing live-action movie directed by a woman) and exceeded the financial and critical goals of Warner Bros., which has launched an Oscar campaign for it. So what if it was an arranged marriage set up by the studio, with Jenkins having no say in who would headline her most ambitious project to date (Gadot had already appeared in Zack Snyder's Batman v. Superman).

 

"I am so picky about casting," admits Jenkins. "But this process was a wonderful experience of trusting that it can happen another way than having to rely on just myself and my instinct. I couldn't have gotten luckier than Gal."

After drawn-out negotiations, Jenkins has signed on for a 2019 sequel (with a record payday for a female director: in the $7 million to $9 million range with significant backend). And that had Gadot breathing a sigh of relief.

"Patty has this amazing ability of being so emotionally connected to the story," she says. "I feel like I am the luckiest actress alive."

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пэтти Дженкинс среди участников THR's Director Roundtable

 

[ATTACH]534353[/ATTACH] [ATTACH]534354[/ATTACH] [ATTACH]534356[/ATTACH] [ATTACH]534355[/ATTACH]

 

Три номинации на Critics' Choice Awards

 

[ATTACH]534351[/ATTACH]

Награда для Галь и Пэтти от Национального совета кинокритиков США

nBhvayd.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"Чудо-женщина" в десятке лучших фильмов года Американского института киноискусства

 

[ATTACH]534959[/ATTACH]

 

Is 'Wonder Woman' Among the Top 10 a Sign of Things to Come at Oscars?

 

j43Ktik.jpg

 

Writers on Writers: Гейл Симон

There’s a moment in “Wonder Woman” where my like-like infatuation became instead a bone-deep devotion. Princess Diana and Steve Trevor are forming an espionage team for a mission deep behind enemy lines during WWII. Charlie, a former sniper suffering with PTSD, is no longer able to fire his weapon. He feels it’d be safer for all if he was left behind. “No, Charlie,” Diana says. “Who would sing to us?”

 

That bit of writing so perfectly captures both what makes Wonder Woman exceptional, and why the film about her resonates so deeply with so many.

 

This is the Diana I have loved since I was a child. A heroine who refuses to leave anyone behind. Who looks at people in trouble and truly sees them, who will not walk on, will not pass them by. In the character’s long

history, I was only the second credited female writer of her ongoing title, and I had long despaired of a decent film adaptation. There had been many attempts, many atrocious scripts trying to put a generic action movie template onto a character who works best without them. And previous efforts to bring superheroines to film, (I’m looking at you, Catwoman and Elektra), were not exactly encouraging. So when I went to see the film at its first showing in my little town, it was with no small parcel of anxiety.

 

Within minutes of seeing the Amazons come to life so compellingly, I was in tears, and looking around the theater, I was far from alone. It wasn’t the last time during that first screening, either.

 

“Wonder Woman” is a film many “experts” said could not be made, but the perfect combination of courage, talent and vision proved them delightfully wrong. An Amazonian salute to director Patty Jenkins, actress Gal Gadot, screenwriter Allan Heinberg and everyone who ran across No Man’s Land to give us a film even a devout comics she-nerd can adore.

[ATTACH]534500[/ATTACH] [ATTACH]534501[/ATTACH]

 

Пэтти Дженкинс

"The biggest advice I ever give young filmmakers: Pick the right projects, because you don't want to end up in a bad marriage."

 

 

Десять лучших вымышленных персонажей года по версии TIME

1. Wonder Woman

 

Gal Gadot’s superhero—at once a savage warrior and an idealistic naif—packed riveting contradictions and plenty of charisma into her first full-length screen outing (and Justice League, too). She also powered Wonder Woman to more than $800 million globally, proving just how many people had been waiting for a superhero like her. That was proven, too, by the thousands of young girls who swung their own lassos of truth this past Halloween, finally able to celebrate a screen idol of their own.

Изменено 11.12.2017 22:00 пользователем DandyAndy
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Women In Hollywood: Patty Jenkins and Gal Gadot Made The Instant Connection That Gave ‘Wonder Woman’ Power

 

[ATTACH]535264[/ATTACH]

 

The Associated Press Breakthrough Entertainers of 2017

 

[ATTACH]535265[/ATTACH]

 

Номинация SAG

 

[ATTACH]535266[/ATTACH]

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пэтти получит Creative Impact in Directing Award на кинофестивале в Палм-Спрингс

 

[ATTACH]535390[/ATTACH]

 

- Year In Search 2017

 

Десятое место в рейтинге самых популярных гифок года

 

giphy.gif

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Фильм не плох, но этот хайп меня бесит. Фильм явно не настолько хорош
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вместо того, чтобы озвучить реальные недостатки фильма, на которые все закрывают глаза, - особенно фиговую игру Гадот - он прикопался ко внешности, как будто хорошая героиня не может быть красивой.

Кхм, я было подумала, что прикопаться к внешности в данном случае, что как раз некрасиво...поскольку мне Гадот внешне не нравится, хотя ее прямота и простодушие, похоже единственное, что соответствует образу наивной доисторической амазонки ( а они на самом деле такими не были) согласно сценария, в фильме оправдано.

На самом деле Диана не была воительницей, она была охотницей, воительницей была Афина, но американцев это конечно не смущает, как впрочем уже откровенно паразитировать на всех древних мифах от Тора ( не Торы))), до Зевса, те что попонятней и попроще, надеюсь до древних индийцев не дойдут, индусы не позволят.лол.

 

Джеймс Кэмерон разъясняет[/url]:

Еще была Джейн Фонда в Барбарелле, вот где безупречное тело без всяких накачек, правда был балет и всё такое прочее.

Вообщем я за Кэмерона.

Главного гада я сразу раскусила, тут детективом быть не нужно.

Фильм как фильм. Ничего необычного. Эта история стара как мир - мифу об амазонках тысячи лет. Сам не понимаю, с чего вдруг об этом фильме говорят как о достижении в сфере феминизма.

Израиль попробовал хоть в чем-то себя проявить, вот почему) Не всё же выходцам семитских племен гействовать в кинематографе и лапать всех подряд.

Гадот это же их гордость, она и в армии служила, израильтяне гордятся тем, что у них женщины ничем не хуже мужчин.

Изменено 15.12.2017 21:41 пользователем Шер
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Отдельно по поводу фенимистического прорыва в фильме -Прекрасная страна под управлением женщин, никаких войн.

Появляются мужики потные и грязные и начинают всех убивать, потом выясняется, что в мире под управлением мужчин тотальное истребление людей на миллионы всеми варварскими и цивилизованными ( как видим далее) методами.

Красивая и чистая женщина оказывается на одной шкуре с не менее красивым секс символом ночью, но заявляет, что для удовольствий мужчины не подходят. Фейл) Ведь все так ждали сексуальной сцены.

В итоге именно женщина идет против огня и ведет за собой солдат. Вин!

Столько прямых и косвенных намеков, но большинству это невдомек, им бы голую бабу, которая машет ногами, разглядывать. Фейл(

Тем не менее концептуально Секс-миссия намного сильнее и сложнее, да и юмора там, как это свойственно полякам, поболее будет.

PS.На разъяснение что такое секретарь, который всё делает за босса, Диана говорит - у нас это считается рабством, и она не шутит. Вообще она шутит мало, скорее много улыбается, но почему-то воспринимается как шутка многими, видимо чтобы не пойти и не повеситься с горя)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

How Top VFX Pros Brought Wonder Woman's Golden Lasso to Life

Diana's exotic home Themyscira was filmed in Italy and completed with VFX. As the story progresses, battles involved practical special effects as well as digital techniques. Plus, the work included digital doubles for action shots, destruction simulations and even a hand-animated golden lasso.

Visual Effects From Across the Globe Added Pizzazz to this Season’s Top Blockbusters

World building was also essential for “Wonder Woman,” supervised by two-time visual-effects Oscar winner Bill Westenhofer (“Life of Pi,” “The Golden Compass”). That sometimes meant combining animation by MPC and backgrounds by Double Negative. He also used New Zealand’s Weta Digital and Czech Republic’s Universal Production Partners, so “Wonder Woman” never slept.

 

“There was a lot of asset sharing,” says Westenhofer, which, he adds, gets easier as software becomes more standardized. “It’s a prerequisite now that you’ve got to be able to take objects from various people.”

 

Because Wonder Woman also appears in DC’s “Justice League,” says Westenhofer, “they did take our digital model, though costumers have a way of tweaking things so that what you did no may no longer be relevant.”

 

What has become vital in vfx movies is previs work done by such shops as Third Floor and Proof, Westenhofer says. “Previs means vfx studios don’t have to start from scratch.”

10 Best Uses of Music in Movies in 2017

9. Sia feat. Labrinth, “To Be Human”

[ATTACH]535625[/ATTACH]

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Top 10

of 2017

 

10 Cinematography Masters Who Love Celluloid, from ‘Dunkirk’ to ‘Wonder Woman’

Another great instance of using film to convey contrast was Patty Jenkins’ “Wonder Woman” starring Gal Gadot. “I think film is better suited to period and there’s an elegance that comes with film the way the colors work and the softness,” said Matthew Jensen. “One of the early problems we were trying to tackle was this notion of Wonder Woman in period. You couldn’t make it almost a BBC documentary of world War I or something that was faded and sepia-toned. That would look ridiculous.”

 

So they reversed engineered the visual style so the DC superhero would look natural. “We definitely wanted her suit to be elegant and pop amidst the cyan grayness of London, which was different from Themyscira, her homeland,” added Jensen. “The important thing was contrast, to understand where she came from and how she viewed the man’s world, which was industrialized and ugly and choked by coal and black skies. She comes from Paradise, so we wanted you to feel the warmth of the sun and the bronze skin tones of the Amazons up against this beautiful ocean and green grass.”

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Да, контраст в одежде в Лондоне того времени был заметен, но сейчас британцы исправились и стали мировой столицей моды.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

The Top 10 Shots of 2017

1. “WONDER WOMAN”. Director of Photography: Matthew Jensen, ASC

 

“This was one of the first sequences I jumped into on prep, and this was always one of the key images. It’s representative of Wonder Woman’s power and influence. She’s able, with her strength and determination, to reach the Germans at a stalemate when they’re trying to overwhelm her. I don’t think any of us anticipated the emotional reaction the movie would set in motion. We wanted to talk about heroism and choosing love and a belief in humanity as a new stance for a superhero. The subtext is because it hit the world at the right time.” —Matthew Jensen

 

Another time, another year, maybe this image from Patty Jenkins’ “Wonder Woman” doesn’t have the impact it does now. But the fact is it lands a significant blow in the current climate. The import of a frame depicting a woman standing strong amid a torrent is pretty self-explanatory, whether you want to draw a line to last year’s presidential election or this year’s flood of brave survivors coming forward with accusations of sexual assault and harassment (and thereby instilling courage in others to do the same). In the film, this moment depicts a deed that inspires Allied forces to storm out of a trench and help, rendering Gal Gadot’s Wonder Woman as a powerful force of change. The resonance is simply unavoidable. Jenkins and cinematographer Matthew Jensen were heavily influenced by comic book artists like Alex Ross, George Perez and Cliff Chiang, as well as portraitist John Singer Sargent, in conjuring the film’s visual identity. But here, they captured their own potent, inspiring, instantly iconic image — the best shot of 2017.

[ATTACH]535957[/ATTACH]

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

10 лучших фильма года по версии IMDb

2. Wonder Woman

 

The debut of Gal Gadot as Princess Diana of Themyscira, aka Wonder Woman, was the best thing to come out of Batman v Superman: Dawn of Justice. So it should have perhaps come as no surprise that her standalone movie proved the most critically acclaimed and recorded the biggest U.S. box-office takings of the DC Extended Universe to date. The film also helped position Gadot as IMDb’s top star of 2017. Let’s hope DC bring some of the humor and heart that made Wonder Woman such a hit to their future features.

The Righteous Fury of the Best Scenes of 2017

No Man’s Land

 

This sequence from Patty Jenkins’ big screen power-ballad Wonder Woman begins with a foreboding overhead shot of a massive, bloody WWI battlefield. The kind of place our heroine should not be traversing on her own. But as her companion Steve Trevor finds out very quickly, Diana Prince is not someone you can simply deter. As she rises to the battlefield, revealing her armored form to the world, Wonder Woman marches confidently across the aptly named “No Man’s Land” in a simple, thrilling, incredibly moving sequence. She stands tall and strong against overwhelming odds, inspiring the men behind her to get in the fight.

 

It would be hard to count on two hands how many women have told me personally that this sequence brought them to tears. As a fan of quality action staging, I was similarly moved. Though for them, the “No Man’s Land” sequence is so much more than a well-crafted action scene. It’s a long-overdue triumph for perhaps the most iconic female heroes of modern fiction. It means something to see her soar. And it’s not a sequence any of these women will forget anytime soon. And neither will I.

blLWzYk.jpg

[ATTACH]536210[/ATTACH]

RTYpRF1.jpg es8DHPw.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Впрочем фильм весьма успешен в финансовом плане, бум надеяться, что на эти деньги снимут что-то годное, не гадотное.

«Чудо-женщина», собравшая в прокате 821 млн долларов, в то время как бюджет картины составил 12 млн.

И именно финансы и заставляют относиться к Гадот американцев ее же происхождения, как Феллон, с таким пиететом.

Насчет идея феминизма заезженная - таки нет, пока еще нет.

И долго еще будет нет, тем более она противопоставлена идее женской второсортности в исламском мире, это тоже весьма показательно.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Впрочем фильм весьма успешен в финансовом плане, бум надеяться, что на эти деньги снимут что-то годное, не гадотное.

«Чудо-женщина», собравшая в прокате 821 млн долларов, в то время как бюджет картины составил 12 млн.

И именно финансы и заставляют относиться к Гадот американцев ее же происхождения, как Феллон, с таким пиететом.

Насчет идея феминизма заезженная - таки нет, пока еще нет.

И долго еще будет нет, тем более она противопоставлена идее женской второсортности в исламском мире, это тоже весьма показательно.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Насчет идея феминизма заезженная - таки нет, пока еще нет.

И долго еще будет нет, тем более она противопоставлена идее женской второсортности в исламском мире, это тоже весьма показательно.

 

С таким безумным рвением и всеназойливостью сами ф всё разрушат. Уже кроме брезгливости, как орущего алкаша под окном, и шараханья ни чего не вызывает. А дальше будет только хуже. И это хорошо.

 

По поводу исламского мира. Это случится когда общество в нём само созреет для этого, а не по прихоти орущих дряблых клуш с отвисшими сиськами как бананы и чего-то там требующих.

Изменено 24.12.2017 12:19 пользователем Бледный
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Насчет идея феминизма заезженная - таки нет, пока еще нет.

И долго еще будет нет, тем более она противопоставлена идее женской второсортности в исламском мире, это тоже весьма показательно.

 

С таким безумным рвением и всеназойливостью сами ф всё разрушат. Уже кроме брезгливости, как орущего алкаша под окном, и шараханья ни чего не вызывает. А дальше будет только хуже. И это хорошо.

 

По поводу исламского мира. Это случится когда общество в нём само созреет для этого, а не по прихоти орущих дряблых клуш с отвисшими сиськами как бананы и чего-то там требующих.

Изменено 24.12.2017 12:19 пользователем Бледный
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Думаю, ну откуда само название фильма для меня такое дряблое и назойливое))

А вот почему, оказывается бренд одежды.

И самое смешное - к ней брюки с арабским рисунком, ирония брендовой судьбы, русский человек соединяет в себе евреев и арабов.

IMG_20171226_194120.thumb.jpg.0fc54d044ec7314c59e522bdcff9567d.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

The Creativity 50 2017 - Пэтти Дженкинс

 

Rotten Tomatoes' best reviewed films of 2017

4. Wonder Woman
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.
Примечание: Ваш пост будет проверен модератором, прежде чем станет видимым.

Гость

×   Вставлено с форматированием.   Восстановить форматирование

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

  • Сейчас на странице   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
×
  • Создать...