Перейти к содержанию
Форум на Кинопоиске

Интерстеллар (Interstellar)

Ваша оценка фильма Кристофера Нолана "Интерстеллар"?  

963 пользователя проголосовало

  1. 1. Ваша оценка фильма Кристофера Нолана "Интерстеллар"?

    • 10
    • 9
    • 8
    • 7
    • 6
    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
    • Опрос №2: Как вы оцените фильм в целом, включая его жанр?
    • Шедевр! Или по-меньшей мере близкий к этому
    • Великолепный и очень выдающийся фильм, знаковый и лучший для своего жанра за последнее время
    • Достойный и яркий представитель жанра, не без изъянов, но определенно хороший и стоящий фильм
    • Неоднозначный и противоречивый фильм. Есть много впечатляющего и интересного, но хватает и недостатков
    • Фильм скорее оставил разочарование. Есть некоторые хорошие моменты, но претензий к остальному гораздо больше
    • Категорически не понравился фильм. Не смог заинтересовать и впечатлить ни в одном из своих аспектов. Слишком много минусов
    • Опрос №3: Какие главные персонажи в фильме вам понравились больше всего?
    • Купер (Мэттью МакКонахи)
    • Амелия Брэнд (Энн Хэтэуэй)
    • Мерф (Джессика Честейн)
    • Мерф в детстве (Маккензи Фой)
    • Дойл (Уэс Бэнтли)
    • Ромилли (Дэвид Гяси)
    • Доктор Манн (Мэтт Дэймон)
    • Профессор Брэнд (Майкл Кейн)
    • Опрос №4: Понравилась ли вам концовка фильма?
    • Полностью понравилась
    • Понравилась частично
    • Вызывает смешанные чувства
    • Категорически не понравилась
    • Опрос №5: Какой из фильмов Кристофера Нолана вам понравился больше?
      0
    • Начало (2010)
    • Оба фильма великолепны
    • Оба фильма плохи


Рекомендуемые сообщения

Гы. Нолан чередует полюбившихся актеров в своих фильмах. Котийяр и Харди были в Начало и ТР: ВЛ, теперь он Энн снимает подряд в двух уже фильмах. И да, Кейна забыл).

+Ханс -Пфистер

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 15,4 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

+Ханс -Пфистер

Ну речь наверно шла в первую очередь про актеров, а не про всю съемочную группу в целом.

зы: Оператор тут Хойтема).

 

 

Слегка удивляет как много рецензий от критиков. Фильм даже в прокат еще не вышел...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну речь наверно шла в первую очередь про актеров, а не про всю съемочную группу в целом.

зы: Оператор тут Хойтема).

 

 

Слегка удивляет как много рецензий от критиков. Фильм даже в прокат еще не вышел...

 

Притом почти все рецензии одинаковые.

P.S ctrl+c .....ctrl+v

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Слегка удивляет как много рецензий от критиков. Фильм даже в прокат еще не вышел...

 

Ну пресс-показ же был уже. Я скорее удивлен, что наши местные аналоги метакритика эти самые рецензии вяло ищут, 4 штуки только.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я скорее удивлен, что наши местные аналоги метакритика эти самые рецензии вяло ищут, 4 штуки только.

 

А что за аналоги?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А что за аналоги?

 

Критиканство и мегакритик. Может и еще какие есть.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

 

Захудалые конторки, вообще наших критиков как-то даже не читаю, порой добротные фильмы с землей равняют, а какое-то говнецо превозносят до небес. Зарубежные таким тоже грешат, но не столь часто.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Критиканство и мегакритик. Может и еще какие есть.

 

Как же неправильно на этом мегакритике считают рейтинг рецензий.......3 оценки стоят (100 , 90 и 70) , а они средний бал ставят 78 , хотя он выходит явно выше 85. Я понимаю , что это из за маленького колличество рецензий , но всё равно.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Как же неправильно на этом мегакритике считают рейтинг рецензий.......3 оценки стоят (100 , 90 и 70) , а они средний бал ставят 78 , хотя он выходит явно выше 85. Я понимаю , что это из за маленького колличество рецензий , но всё равно.

 

Да оба ресурса вообще далеки от идеала. У одних МакКонахи не указан в ролях, у других - в жанрах указан помимо прочего детектив... Мягко говоря, есть над чем работать.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Циммер + Нолан

Интересно , может ли какая то связка ещё больше радовать? в плане режисёр - композитор. Думаю нет.

 

Любой режиссер + Уильямс.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Заинтригую вас что-ли.... Пока нигде не было сказано, я по крайней мере не видел, а ведь в фильме фигурирует такое интересное, явлением его не назвать, скажем так, в фильме фигурирует..

 

 

ГИПЕРКУБ

 

 

Под спойлером всего одно слово, читать или нет - решать Вам. Сюжет оно не раскрывает практически.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

какой же убогий у Интерстеллара заглавный постер. Это просто финиш, настоящая безвкусица, паразитирующая на замысле постера Инсепшена. Я до последнего надеялся что это какая-то ошибка и на самом деле это фан-арт. Ан нет((((
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Постеры у "Интера" вообще очень похожи на те, что были у "Начала", но ничего предосудительного в этом нет.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Да, постер не айс. Надо было с Эндурансом ставить. Он лучший. Или с Метью на фоне белого луча.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Постеры у "Интера" вообще очень похожи на те, что были у "Начала", но ничего предосудительного в этом нет.

 

просто глядя на него складывается впечатление будто его рисовали наспех и не спецы, а любители какие...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

короче.

Сильная музыка. В ней есть загадка.Вопрос к тем кто смотрел. У Энн роль драматическая или больше научная из серии "сгорю на костре науки".

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вот этот надо было постер ставить. Круче него не было:

 

sm_2488178.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Заинтригую вас что-ли.... Пока нигде не было сказано, я по крайней мере не видел, а ведь в фильме фигурирует такое интересное, явлением его не назвать, скажем так, в фильме фигурирует..

 

 

ГИПЕРКУБ

 

 

Под спойлером всего одно слово, читать или нет - решать Вам. Сюжет оно не раскрывает практически.

Я видимо не в теме, но просто не понял что это значит).

 

 

Мэттью и Энн на шоу Грэма Нортона.:D

 

 

Съемки. О Купере.

 

54rdst.thumb.jpg.86c1aefc1eca22b6edd4791cd70f527a.jpg 234aer.thumb.JPG.dc31a77e6f5cdcab39a91f8995916bb2.JPG sf54.thumb.jpg.162d0219485d544b7b0d51b6f471b3f7.jpg

 

Новый ТВ-спот:

https://www.facebook.com/video.php?v=929213607106330

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Появились рецензии от первых посмотревших с сайта nolanfans.com После премьеры в Париже. http://www.nolanfans.com/forums/viewtopic.php?f=43&t=15615&view=unread#unread

I N T E R S T E L L A R

A FILM BY CHRISTOPHER NOLAN

 

I had the chance to attend to the premiere of Interstellar in Paris in 70mm film (I’m French so I’m already sorry if you don’t understand me, but I think it will be comprehensible). In this “uncut/extended” review of the latest film from Christopher Nolan, Interstellar, I’ll try to be as honest as possible about my experience. As a critic, it is likely that it contains descriptions of scriptwriting and directing, so potential spoilers for some people, although I will not reveal any details of the elements including twists and turns of the script that we mean by spoilers. It is therefore preferable that you have seen the movie too, but also if you’re planning to experience it soon.

 

So what can I say about this movie, or rather, about this experience? Let’s put things back in their context, Interstellar was expected as a promising film and taking it to a specific fact: this is a film by Christopher Nolan (Memento, The Prestige, The Dark Knight, Inception), so it is a highly anticipated film. However, this fact creates in the audience a kind of apprehension effect of believing in advance that this film will be a great movie, because it's a film by Christopher Nolan, and also because the marketing campaign is very effective. However, I managed for my part, even though I’m a Nolan admirer, to extract myself from this apprehension and go see the movie with my mind detached of all my expectations. And yet, from the beginning to the end of Interstellar, I have not managed to be disappointed for a second. Not one, and I have my reasons. I will try to explain it to you now.

 

The film begins by establishing at his own rhythm its ambitions: men overexploited land resources, which is why the only goal they have left is to survive. But this life is not enough for Cooper, brilliantly played by McConaughey who gave body and soul to this unusual character. But all of this wouldn’t hold without the total control of Christopher Nolan, based on the original and languishing soundtrack by Hans Zimmer, the luminous and impenetrable photography of Hoyte Van Hoytema, and the sincerity of Nolan’s directing. Indeed, the emotions that are passing through the characters, especially in the emotional bond between Cooper and his daughter Murphy, are never exaggerated or present as a sort of blockbuster necessity that Interstellar is not meant to be. These emotions are transmitted naturally, they are never overplayed, and have a specific role in the course of the film. So I was from my perspective transported into another perspective, Cooper’s perspective : when he finally decides to go for a journey he does not know the outcome of, how Nolan manages to film the characters and to find the right cut at the right time, always in harmony with Hans Zimmer’s soundtrack, gives the film an aspiring and inspiring dimension that was missing in hollywoodian films (and not just hollywoodian ones) for many many years. Thus we are transported into the same cockpit that Cooper, we feel the same remorse that he can already feel, we feel the same gravity, and we feel the same fear of the unknown melted with the force of his will. All of this is brilliantly illustrated in a very simple directing choice, which from my point of view is the first and decisive impetus of the film: to directly jump from when Cooper leaves in his truck, leaving his family behind him, to when Endurance takes off. This inspiration, this simple editing decision allows Nolan to give an original movement to his film, and it is extremely important to notice the alliance of this scene with the musical crescendo that makes us physically feel the sentimental break between two parts of the film, which correspond to two portions of the life of Cooper. Symbolically, combining these two scenes is not innocent; it will only strengthen the feelings of Cooper that he left behind him, and that he will carry (which is why that editing choice has a purpose) in the vessel with him to the destiny that lies above him.

 

Interstellar has placed its bases. It only needs to take off now. Then, the film takes us on a journey where the future of mankind is at stake. Visually, Nolan stays true to himself, meaning that he surpasses himself once again, a scene to another. One scene is particularly striking, when the Endurance’s crew approaches Saturn. Everyone is on his side, Brand (played by a fantastic Anne Hathaway), Romilly (David Gyasi), Doyle (Wes Bentley) and the robot named TARS are part of the ship. And Cooper comes to Romilly, who expresses his fear of being so close to death, his anxiety about the emptiness of space which extends to infinity and yet is just a few inches away, behind the walls of the vessel. And Cooper answers this to him : “Most of sailors leaving alone at sea do not even know how to swim. If they fall into the water, it's done : it’s over for them. Us, we are explorers. ". Following this, we listen to the sounds of Mother Nature (thunder, wind and rain) resonating on a disproportionate level (in the good sense) where the Endurance passes by the gigantic planet that is Saturn. I leave you all the happiness to interpret this passage as you wish, but to me it simply means that whatever the journey is, regardless of the distance, we always carry with us a part of what we relate the most easily to most : a home. Pushing this idea a little too much to its climax, this would correspond to the image of a turtle : wherever she goes, she will keep its shell on its back. But let's not go further into analogies between human and animal, it will be confusing.

 

The journey continues, Interstellar is not about to be end, and we’re glad about it. The evidence that time is indeed relative, it is that a 2h49 boring film seems to last forever, while an extraordinary 2h49 film seems to be too fast. But I found no reason to be disappointed at the end of Interstellar. Every minute counts, every scene is heavy, every explanation or reversal is crucial. Some may not enjoy the intense scientific explanations reported by the film, but I would like to clarify this point out: the goal is not to understand what a "bulk", a "wormhole" or "quantum data” is. Firstly, the film is very understandable, you just need to use your common sense and stay focused. But it is also interesting to come out of the theater still asking questions to yourselves. Because questions about the scientific issues and the elements of the film lead us to ask film-making and philosophical questions, such as : what is it to be a human being, is there some physical limitations to our humanity, how far could we be willing to go to determine knowledge, is there other dimensions that we can not access to, and above all: what is the nature of this intact and immutable bond that unites us to others wherever we are in the universe ? Is this bond only intelligible, or is it also tangible ? All these questions resonate in harmony in Nolan’s Interstellar.

 

But a good film always needs a driving force. And here, it is the link between Cooper and Murphy. Murphy grew up (and Jessica Chastain shines in his role) while Coop 'continues his mission. The only thing that can be found in relation to the work of Nolan, is the proximity with a few elements from Inception’s directing. One of these elements is the simultaneity of two different times : time on Earth and time for Cooper in space simultaneously, as the simultaneity of temporary differences in the levels of the same dream in Inception. But it doesn’t put a stop to the inventiveness and originality of the film. Interstellar is itself a crescendo, increasing sensitivity and creativity. I use the term deliberately because it goes crescendo with the soundtrack by Hans Zimmer, which is one of the most beautiful music ever scored for a sci-fi movie. We are witnessing a perfect musical arrangement, a total symbiosis, a bit like the music of Gravity which had understood very well how to match the image and the rhythm of a sequence to its own musicality. Zimmer’s crescendos are giving a new powerful breath to every new scene, whether it is in visually powerful & intense moments or in more intimate moments; it intrudes into our momentary feelings and sensations, and manages to extend them, sometimes almost to choking, before resting on the balance of the film frame along with our mind spellbounded.

 

I finally come to the third part of the movie, that you will easily recognize by going to see it, as it begins when the protagonists (Coop 'and Brand) will learn something that will change their views on the overall mission. In this third act, already heavily criticized, I have seen all the talent of the director that I knew he was outside the norm, but whom I did not know his capacity to reinvent itself. Because this is it: Interstellar is not an action movie, not really a blockbuster, and it goes not entirely but mostly again the expectations of common people who think they’ll see another film by Christopher Nolan as the director of Inception and The Dark Knight, and not as the director of his other films. It's much more than that. This is much more than just a sci-fi movie. It is unlike any of his previous films. Some hoped to see Interstellar as Christopher Nolan’s best film, and they were disappointed that this was not the case. And indeed, THIS IS NOT THE BEST FILM of Christopher Nolan. Why ? Because in a way, IT IS HIS FIRST FILM. I'm not saying that Interstellar is not as good as his other films, on the contrary, it goes beyond all of them. But to me Interstellar is the first film of a new stage in Nolan’s filmography ; it is a masterpiece as it the beginning of a work ahead. Interstellar is the proof that Nolan has finally managed, despite all the expectations that were placed on him after the success of The Dark Knight, to move away from his own reputation (somehow without totally separating from it) to create a personal work, original, humble, sincere and deeply, meticulously, measured. It had already happened with Inception, but it lacked of that deep breath close to his heart, that will of making a film without any obligations and dealing with the questions he probably asked himself watching films during his childhood and during his life. And he just did it.

 

Now, in this third act of the film, it all comes to life with unparalleled strength. Nolan poses and answers questions that raise others. But he focuses his attention on the great mystery of love, that emotional bond that can unite men and sometimes separate them (and this is apparently the case in the film), that can lead to hatred as to love more, to achieve the most disproportionate madnesses ; but the strength of this film and especially in its last act is to examine this link in unexpected places : Nolan is the only one that can successfully speak of love from a being to another in a film that mainly takes place in a another galaxy. From my point of view, only Solaris by Steven Soderbergh (2002), unfortunately neglected by the audience, was able to accomplish that. 2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968) has nothing to do with Interstellar, although visually, Nolan sometimes pays tribute to him. 2001 is a philosophical tale about the technique and the ratio of power between animosity and superior intelligence, and in that way it is positioned outside of human nature. In Interstellar, a movie much more personal in his message, is based on a premise which is the following, which Cooper and his daughter are the interpreters : from terrestrial dust to the depths of space and time, we can never be separated from who we are as individuals and as a species, as we always leave a part of ourselves "behind” ourselves. In other words, if I tried to summarize what makes the heart beat of Interstellar, I could say that this is a human story, and even if we go as far as we want to, if we travel through the universe believing that we can be detached of the one we are fond of, we will only get closer to them. Because the separation, and thus the distance and time, then the survival and courage, then giving up, and then hope, can only ultimately reinforce the relationship between the people who really love each other. Because it is going to the end of the world, when we reach the end of ourselves, at this “end”, that we reach the singularity of the “black hole beyond the horizon” * : it is our humanity.

No, I wasn’t been able to find any bad flaws in the film. Not one, and I'm still looking. After all, Interstellar is like gravity, “all it takes is a little push ! “

 

*you’ll have to see the movie to figure that one out.

 

Félix Tardieu, November 1st, 2014

Изменено 01.11.2014 09:19 пользователем Prime
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

В США фильм стартует таки под непрекращающийся поток новостей про космические корабли и космос, правда с большим знаком минус. Даже не знаю, способно ли это как-то повлиять на что-то. (в плане посещаемости).
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

В США фильм стартует таки под непрекращающийся поток новостей про космические корабли и космос, правда с большим знаком минус. Даже не знаю, способно ли это как-то повлиять на что-то. (в плане посещаемости).

 

Думаю , что точно уж не в отрицательную , так как в наше время любая реклама , пусть и не самая приятная , увеличивает количество заинтересованных.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Проводил опрос в паблике своего института, вот в общем результаты

Bezymyanny.jpg?extra=moAqQnt5Pw793GZ2DT7cXhCE0gaoQtZPijYQdczFAce8P3bbkJlfd6Bk-X8O5j23deMcdNnsf09x68Ja-eq9YPoJ583z8xo

Думаю, в среднем по стране ситуация такая же, и похоже что горько 2 соберет больше))

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Думаю, в среднем по стране ситуация такая же, и похоже что горько 2 соберет больше))

 

печально, если так будет - рашка снова выбирает фуфел :sad: и каро в очередной раз сливает маркетинговую кампанию

 

хотя это узкая фокус-группа и 342 чела всего

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.
Примечание: Ваш пост будет проверен модератором, прежде чем станет видимым.

Гость

×   Вставлено с форматированием.   Восстановить форматирование

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

  • Сейчас на странице   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
×
  • Создать...