Перейти к содержанию
Форум на Кинопоиске

Оскар 2025

Рекомендуемые сообщения

Цитата

Не смотрел. Но это явный оммаж "Триумфу воли". ЗВ может тоже вдохновлялись, не знаю.

545ddcea-613b-4340-981f-537cf16ef30c.jpg

Изменено 07.10.2024 13:11 пользователем KANe Rock
Вылечил ссылку
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я вот сейчас вдруг подумал: если Бруталиста действительно сняли за 6 лямов, то ему и победа в продакшен дизайне может достаться. Кадры выглядят очень аутентично, особенно при таком бюджете. За той же Wicked будут Юниверсал и, возможно, большие сборы и больший хайп, но нарратив у Бруталиста прям мощный. Той же Годзилле вручили Оскар за отличный визуал при мизерных тратах на него.

Вообще фильм Корбета может победить в режиссуре, актёре, операторке, саундтреке и продакшене и всё равно остаться без лучшего фильма🥲

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Хм. С таким бюджетом он может ещё на Готэмы/Спириты рассчитывать. ;)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ЛФ между Анорой и Бруталистом на данный момент?

И иностранка Эмилии Перес

Как все будет скучно, если вот так и останется. Ну ладно. 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Цитата

Steve McQueen reveals he co-wrote an original song with Nicholas Britell for ‘Blitz’ which Saoirse Ronan sings in the film

“Saoirse is one of the greatest actors of her generation. But not knowing that she could sing… when we heard her it was like, “Oh, thank God for that.” Because not only could she sing, but she could sing like a bird… She was just unbelievable”

Может наконец Оскар Брителлу за песенку хотя бы?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

The Oscars’ No-Big-Deal Rebrand

What if hosting Hollywood’s marquee awards show were less of a heavy lift, with the added benefit of a telecast with more stars and performers who went beyond simply presenting. That’s what the Academy wants. Could it work?

Цитата

This one’s amusing: The film Academy believes it has come up with a solution to its annual problem of finding someone meaningful who’s willing to host the damn Oscars. In recent communications, both internally and to the talent community, Academy executives all the way up to C.E.O. Bill Kramer and president Janet Yang are talking about a “lighter lift”—a scenario where a host wouldn’t be required to do a 12-minute monologue, or produce multiple bits and taped pieces, or rehearse lavish musical numbers, or… you get it.

 

The idea, I’m told, is to make the host gig easier to handle and, thus, more appealing. In an era when hosting the Oscars comes with less upside from the declining audience and more downsides, like the massive time suck and getting eviscerated on social media—for almost no pay, don’t forget—it’s no wonder the job is no longer attractive. These days, when top actors and comics are working all over the world and booked back-to-back, often a year or two in advance, dropping it all to spend a couple months preparing for a high-profile night of television isn’t a priority.

 

Hence, no host is locked in for March’s show after Jimmy Kimmel declined to return and John Mulaney passed on the opportunity. To all but a thin sliver of performers (most of whom wouldn’t serve as effective promoters and thus wouldn’t appeal to the Academy or ABC) or the most dutiful of company men (like Kimmel, who’s hosted four very funny times… or almost every Emmy host), it’s a polite pass. And I don’t blame them.

 

But… what if the Oscars were essentially rebranded to the talent community as less of a big deal? A host could expect to spend fewer weeks preparing, and would be supported by other changes to the show. As part of this plan, I’m told, the Academy would prioritize stacking the telecast with more stars and performers who go beyond simply presenting—stuff like Mulaney’s great Field of Dreams routine from March’s show, or the extended Tina Fey–Amy Poehler–Maya Rudolph moment at the hostless 2019 show. Or more stunts, live performances, ambitious tributes, and incorporating music (like Slash and Mark Ronson this year) and social media stars and exclusive trailers into what essentially becomes a Comic-Con-style extravaganza of promotion for movies. In these scenarios, the host would essentially be a circus ring-leader rather than a headlining act.

 

“Let’s Celebrate”

 

That’s the idea, at least. I know, the Academy tends to say a lot and do very little, and it will all depend on talent buy-in. I’ve heard there’s already been some outreach to stars who have had a big year. Particularly stars in the orbit of Disney, which is most invested in the ABC show. If Disney ends up having the top three movies of 2024 (Inside Out 2, Deadpool & Wolverine, and likely Moana 2), why not try to plumb Poehler, Ryan Reynolds and Hugh Jackman, and Dwayne Johnson to either host in a reduced capacity or contribute to the show in some way? They’ve talked to Will Ferrell, whose new documentary, Will & Harper, has a chance to get nominated. The Wicked ladies are on the list, nominated or not. The pitch now is to either host the show or sign up for a piece of the show, like bringing a hot dish to Hollywood’s version of a big potluck dinner.

 

The plan does not include eliminating any of the 23 categories from the live telecast, which I’ve long argued is the only way to truly reinvent the show for a modern audience. When I asked the Academy to elaborate on what I was hearing about the potentially reduced role of the host, a rep declined to confirm the details. Instead, Kramer sent me a statement confirming some of the other plans, saying he wants to “continue to evolve the Oscars to be nimble and dynamic.”  

 

So… what does that mean? “We want the Oscars to be the place where studios and filmmakers unveil the most exciting things about their work—beloved characters and stories, legacy moments, and upcoming releases,” Kramer said. “No other venue brings together a global community of film fans like the Oscars. Let’s celebrate our love of the movies and our industry together.”

 

That’s easier said than done. I’ve advocated turning the Oscars into a night of exclusive trailers and footage of upcoming blockbusters. But that requires studio support, and getting big stars to show up as part of their promotional duties for movies that might not open for months. It’s currently not cool to go to the Oscars unless you are nominated. Heck, the Academy couldn’t even get Tom Cruise and James Cameron to show up to the 2023 show when they were nominated. Everyone still wants to win an Oscar, of course, but walk the ravenous red carpet gauntlet and sit through the 3.5-hour show when a gold statue isn’t even a possibility? Most who matter would rather just go straight to Beyoncé and Jay-Z’s party.

 

So I’m skeptical. But at least the Academy is acknowledging it needs to make changes. Talks for a new television/streaming deal are about to begin, and it’s gonna take some momentum to get anywhere near the $90 million a year that Disney/ABC currently pays. It’s a big problem. 

 

Back in 2021, a few months after the infamous train station Oscars, I wrote,  “Awards shows, in general, and the Oscars, in particular, seem increasingly like an outdated television format, destined to take its place in obscurity with soaps and Westerns.” But since then, there’s actually been snippets of encouraging news. The most recent Oscars inched up 4 percent in viewership, to 19.5 million viewers, thanks mostly to Barbenheimer, I think. (Disney, unbelievably, still does not air the show live on Hulu, thanks to its linear affiliate agreements.) The Golden Globes got themselves back on Sunday night television on CBS. Netflix (SAG Awards) and Prime Video (Academy of Country Music Awards) have experimented with the format. Even the lowest-tier show, the Critics Choice Awards, found a new deal on E! and Peacock. It’s not all good news. The American Music Awards—which hilariously celebrated its 50th anniversary on Sunday with a sad tribute show despite having already celebrated its 50th anniversary a few years ago—cratered in the ratings on CBS, an add-on in the recent Globes deal.

 

Of course, the Academy’s plans could all change if a big name decides he or she wants to host the old-fashioned way. But if not, maybe this is a decent strategy to improve the show. If lessening the host workload helps in any way to get more star power onto what is still Hollywood’s biggest platform to promote itself to the world, it’s probably worth it.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Куча текста и ни о чем. :unsure:

Уже было и с одним ведущим, и с несколькими, и без. А выдают как очередное изобретение велосипеда... 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

https://www.youtube.com/watch?v=8_aXbBk3FkQ - текущий фаворит в песенной категории. Как по мне, средняя песня, далеко не "Naatu Naatu". Шаткий фаворит, но пока не понятно, кто сможет ему навязать конкуренцию.

Испанский рэпчик Оскар еще не брал, но это скорее в плюс его шансам.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

14 часов назад, ORANGE'71 написал:

https://www.youtube.com/watch?v=8_aXbBk3FkQ - текущий фаворит в песенной категории. Как по мне, средняя песня, далеко не "Naatu Naatu".

А по мне, песня ничего такая, заводная. Но с Naatu Naatu в целом из оскаровских лауреатов мало кто сравнится по энергетике. 

Может, из Wicked какая-нибудь композиция имеет шансы? Или там все песни уже были в мюзикле, и они не оригинальные?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Не знаю по Wicked. Наверняка что-то должно быть оригинальное, учитывая двух певиц в касте.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Текущий расклад на лауреатов Оскара:

 

Picture:

Anora — 87,24%
The Brutalist — 0,07%
Conclave — 12,47%

Dune: Part Two — 0,07%
Juror #2 — 0,07%
Gladiator II — 0,07%
September 5 — 0%


Directing:

Brady Corbet, The Brutalist — 46,67%
Sean Baker, Anora — 40,19%

Denis Villeneuve, Dune: Part Two — 5,83%
Ridley Scott, Gladiator II — 5,83%
Edward Berger, Conclave — 1,47%


Actor:

Adrien Brody, The Brutalist — 22,5%
Ralph Fiennes, Conclave — 47,36%

Timothee Chalamet, A Complete Unknown — 15,07%
Colman Domingo, Sing Sing — 15,07%


Actress:

Amy Adams, Nightbitch — 22,13%
Angelina Jolie, Maria — 13,63%

Tilda Swinton, The Room Next Door — 12,63%
Karla Sofia Gascon, Emilia Perez — 11,47%
Mikey Madison, Anora — 11,21%
Saoirse Ronan, The Outrun — 10,35%
Nicole Kidman, Babygirl — 9,43%
Marianne Jean-Baptiste, Hard Truths — 5,5%
Demi Moore, The Substance — 3,66%


Original Screenplay:

Anora — 84,8%
The Brutalist — 0,94%

September 5 — 10,51%
The Seed of the Sacred Fig — 0,94%
Hard Truths — 0,94%
Challengers — 0,94%
Juror #2 — 0,94%
A Real Pain — 0%


Adapted Screenplay:

Conclave — 9,03%
Emilia Perez — 72,37%

The Room Next Door — 4,65%
Dune: Part Two — 4,65%
Here — 4,65%
Sing Sing — 4,65%
Nickel Boys — 0%


Animated Feature:

The Wild Robot — 40,83%
Memoir of a Snail — 41,09%

Inside Out 2 — 18,08%


International Film:

Emilia Perez — 93,6%
The Seed of the Sacred Fig — 4,83%

I'm Still Here — 1,56%

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Почему у Мемуаров улитки такой большой процент? 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Эми Адамс фаворитка? Реально? Круто

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

26 минут назад, Зеленоглазка написал:

Почему у Мемуаров улитки такой большой процент? 

Пока только за счет того что Головоломка это сиквел.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Очень интересно. Только Ридли никогда и ни за что в режку с Гладиатором 2 не пролезет. Про Адамс любопытно. Но фильм принят весьма средне, а у Кидман наградка из Венеции. Пока ставка на нее, но номинашка должна быть все-таки. 

По анимации. Про мемуары улитки вообще практически никто ничего не слышал, а Дикий Робот с дикими же оценками и хайпом. Не верю в Улитку вообще.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пока думаю, что ни Вильнева, ни Скотта не будет в режиссёрской номинации Оскара. 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

U know what? "September 5" вышел на чистое 10е место на ГолдДерби.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А Complete Unknown вообще кто-то в 10ке видит?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

4 минуты назад, okami_ написал:

А Complete Unknown вообще кто-то в 10ке видит?

Шансы реальные есть. По идее, будет зависеть от того, кто будет сильнее в их паре с "A Real Pain" (оба Searchlight). Вряд ли они оба попадут.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Оранж, а ты Готэм и ЕФА прогнозируешь? Хотя бы вчерне. 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

17 минут назад, Зеленоглазка написал:

Оранж, а ты Готэм и ЕФА прогнозируешь? Хотя бы вчерне. 

Номинантов Готэма в ЛФ планируется прогнозировать в конкурсе прогнозов. Прогноз номинантов EFA отменили на этот сезон.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

15 минут назад, ORANGE'71 написал:

Номинантов Готэма в ЛФ планируется прогнозировать в конкурсе прогнозов. Прогноз номинантов EFA отменили на этот сезон.

Ясно, посмотрю на ваши прогнозы, значит) А чего так с евро сурово, никому не интересно, что ли?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Новый ведущий так решил. -) 

Заглядывай, но мы прогнозируем обычно незадолго до раздачи.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

1 минуту назад, KANe Rock написал:

Новый ведущий так решил. -) 

А. Ясно ))

Загляну, обязательно. Готэм вообще часто бывает непредсказуемым. Интересная премия, в ЛФ бывает номинируют какие-то малоизвестные или вообще прошлогодние картины, а вот актерка у них интересная, если оценивать ее ретроспективно.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.
Примечание: Ваш пост будет проверен модератором, прежде чем станет видимым.

Гость

×   Вставлено с форматированием.   Восстановить форматирование

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

×
×
  • Создать...