Перейти к содержанию
Канон ФКП: "ТОП лучших фильмов всех времен" ×
Форум на Кинопоиске

Black Bag

Рекомендуемые сообщения

IMDb.png.9570ab0b0356ee3a994c92ff340edcbb.png Kinopoisk.png.266c2d4f13da2a1459a3bc9898f6052f.png

США.gif 1863157189_.gif.aa7afd709e167791510162b437efc277.gif

FocusFeatures1.png.3de48f34013b902cae403acde30ca7c8.png

CaseySilverProductions.png.1c83c215388e0307b486e55b33b6eb2e.png

 

Режиссер  Стивен Содерберг

Сценарий  Дэвид Кепп           

Оператор  

Композитор  

Продюсеры  Грегори Джейкобс   

             Кэйси Сильвер

 

Майкл ФассбендерКейт Бланшетт

 mf.thumb.jpg.e3b5605a6905f5ba25243d4ffde7bcef.jpg cb.thumb.jpg.2379ec604a0b7257ca94af8cf549ed93.jpg

Реге-Жан Пейдж • Мариса Абела

 rjp.jpg.74d7aca9cfe330458acb892ecf232e89.jpg ma.thumb.jpg.c0d4492282761bdf25c527bdd329c5e5.jpg

Пирс Броснан

Наоми Харрис

Том Бёрк

 

Действие шпионского триллера разворачивается в Великобритании

Цитата

Премьера (США) — 14 марта 2025

 

Изменено 13.12.2024 10:51 пользователем DandyAndy
Ссылка на комментарий
https://forumkinopoisk.ru/topic/130738-black-bag/
Поделиться на другие сайты

Права на проект приобрела Focus Features
Ссылка на комментарий
https://forumkinopoisk.ru/topic/130738-black-bag/#findComment-6972227
Поделиться на другие сайты

Вау. Вот это парочка. Еще и Содерберг. Буду ждать.
Ссылка на комментарий
https://forumkinopoisk.ru/topic/130738-black-bag/#findComment-6972399
Поделиться на другие сайты

Ссылка на комментарий
https://forumkinopoisk.ru/topic/130738-black-bag/#findComment-6989327
Поделиться на другие сайты

Присоединилась Мариса Абела
Ссылка на комментарий
https://forumkinopoisk.ru/topic/130738-black-bag/#findComment-6990470
Поделиться на другие сайты

Присоединились Пирс Броснан, Наоми Харрис и Том Бёрк
Ссылка на комментарий
https://forumkinopoisk.ru/topic/130738-black-bag/#findComment-6995640
Поделиться на другие сайты

London1.thumb.jpg.3a38108aede4d105f6aa06bef13b93b9.jpg London2.thumb.jpg.893b9f0e5fc00ccb03ab049d2afd99eb.jpg London3.thumb.jpg.c63abd365ef25bb92b5e7ac5f3070457.jpg London4.thumb.jpg.d331f9766dd062194a0f3da71585c936.jpg London5.thumb.jpg.be30f7da1ee174ee5a60fb28d60e7d7a.jpg London6.thumb.jpg.816b2d07419f4e6b53f90c4f5ea07654.jpg London7.thumb.jpg.39a3f3623e2ec65d199248ed769792b3.jpg

Ссылка на комментарий
https://forumkinopoisk.ru/topic/130738-black-bag/#findComment-8398637
Поделиться на другие сайты

Содерберг о фильме

Цитата

It’s about two people in the intelligence community. So it’s very intimate. When David Koepp and I were working on Presence, we were just thinking of general ideas. And I said it might be interesting to make Who’s Afraid of Virginia Woolf? but George and Martha are in the intelligence community. What would that be like? And he said, “Oh, that’s interesting.” And then months later, he’s like, “I have a draft of the script.” And it was great. So it’s a very, very specific take on people who are in the intelligence business but also have complex personal, emotional lives. It’s the kind of thing that I like a lot.

 

It was terrifying because there’s a 12-page dinner sequence, in which nobody even moves from their seat. And that kept me up. Because how do you do that? It’s a director’s nightmare. How do I keep this thing interesting for 12 minutes, and nobody’s moving? The good news is the scene as a piece of writing is spectacular. And what happens at the end of it, you don’t see coming. But the challenge of creating a visual scheme that evolves, as the scene is evolving, identifying where the gear shifts are, and making sure visually, where is the camera. The camera has been outside the table. Now, the camera is inside the table looking out, because of this thing that somebody said and the tenor of the room has shifted.

 

I had to keep coming up with [set-ups] and moves but keep it invisible. The audience just has to be locked into the characters. There’s this new app called – there was a discussion about how to pronounce this – C-A-D-R-A-G-E. It’s a sort of app in which you tell it, “I’m shooting on this camera. I’m using these lenses, and this is the shape of the frame.” And then you can see an exact replication of that. With your phone, you can either shoot video or take a still. So I brought in the cast and spent several hours. The first thing I did was think of every angle I can think of that is good, that feels appropriate for a film like this. So that turned out to be 82 separate compositions. I printed them all out, sat down with the scene and started building it. “Okay, for the first three pages, this is the plan. Next three pages, this, then we move to this.” Because there’s no universe in which I’m going to shoot 12 pages of 82 setups. That’s not fair to the actors. I should know where the cuts are coming.

Ссылка на комментарий
https://forumkinopoisk.ru/topic/130738-black-bag/#findComment-8421008
Поделиться на другие сайты

Ссылка на комментарий
https://forumkinopoisk.ru/topic/130738-black-bag/#findComment-8432288
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.
Примечание: Ваш пост будет проверен модератором, прежде чем станет видимым.

Гость

×   Вставлено с форматированием.   Восстановить форматирование

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

  • Сейчас на странице   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
×
  • Создать...